Dziennikarstwo i komunikacja społeczna – studia I stopnia

„Jeżeli myślicie o karierze dziennikarskiej to nasz Wydział jest idealnym wyborem!”

Weronika Dopierała, studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Tryby studiowania: stacjonarny i niestacjonarny.
Czas trwania: 3 lata (6 semestrów).
Koszt: nieodpłatne – studia stacjonarne; 1,900 zł/semestr – studia niestacjonarne (zobacz terminy wnoszenia opłat).

Harmonogram postępowania rekrtuacyjnego

Kontakt: mgr Krystyna Tyczewska, tel. 61 829 6517,
adres e-mail: krystyna.tyczewska@amu.edu.pl.

Dla kogo?

Jeśli marzysz o karierze dziennikarza, pracownika mediów, osoby zajmującej się marketingiem online, reklamą czy public relations to idealnie trafiłeś! Proponujemy Ci studia, podczas których odbędziesz szereg zajęć w studiach telewizyjnym i  radiowym. Przygotujemy Cię do tworzenia autorskich materiałów filmowych i dźwiękowych. Okres studiów będzie świetną okazją do zaangażowania się w działalność jednej z 5 redakcji wydziałowych.

Podczas zajęć poznasz zasady funkcjonowania współczesnych mediów i zrozumiesz reguły funkcjonowania redakcji dziennikarskich, dowiesz się czym jest etyka dziennikarska oraz jakie niebezpieczeństwa czyhają na ludzi „czwartej władzy”, poznasz tajniki komunikacji międzyludzkiej a także dowiesz się jak sprawnie przygotować reklamę czy kampanię promocyjną.

Dr Dominika Narożna, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w Poznaniu:

„Czy lubisz życie pełne wyzwań, pasji i adrenaliny? Czy chcesz mieć ciekawy zawód, który pozwoli Ci wiedzieć oraz zrozumieć więcej niż inni? To wszystko mogą dać Ci studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Dzięki nim jestem dziennikarzem, producentem i wykładowcą. Mam też doświadczenie jako rzecznik prasowy. Tobie również te studia pozwolą spełnić swoje marzenia, gdziekolwiek będziesz… Spotkajmy się na UAM!”

Program studiów

Studia I stopnia (licencjackie) trwają trzy lata. Pierwszy rok przeznaczony jest na studiowanie przedmiotów podstawowych dla wybranego kierunku. Od drugiego roku realizowane są zajęcia specjalnościowe. Na trzecim roku studentki i studenci uczestniczą w seminarium dyplomowym, przygotowując pod opieką wybranego pracownika naukowego pracę licencjacką.

MODUŁ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO
Technologie informacyjna
Edukacja informacyjna i źródłowa
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Ochrona własności intelektualnej
Wychowanie fizyczne (tylko studia stacjonarne)
Język obcy (do wyboru)
Język obcy w komunikowaniu społecznym (do wyboru)
Logika
Najnowsza historia powszechna
System polityczny RP
Business skills
Zajęcia do wyboru (5 przedmiotów), w tym jeden moduł w języku obcym
MODUŁ KSZTAŁCENIA PODSTAWOWEGO
Filozofia
Wstęp do nauki o państwie i prawie
Wstęp do nauki o komunikowaniu
Podstawy marketingu
Ekonomia
Podstawy organizacji i zarządzania
Współczesne systemy polityczne
Socjologia ogólna
Historia Polski XX w.
MODUŁ KSZTAŁCENIA KIERUNKOWEGO
Gatunki dziennikarskie
Historia mediów
Polski system medialny
Warsztat dziennikarza
Public Relations
Techniki nowych mediów
Systemy medialne na świecie
Kultura języka
Prasoznawstwo
Prawo mediów
Retoryka i erystyka
Dziennikarskie źródła informacji
Etyka dziennikarska
Seminarium dyplomowe
Praktyka zawodowa (3 miesiące)
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALNOŚCIOWEGO: reklama i promocja
Marketing społeczny
Wprowadzenie do pracy w studio radiowym i telewizyjnym
Podstawy reklamy
Socjotechnika
Psychologia reklamy
Reklama telewizyjna i radiowa
Tekst reklamowy
Fotografia reklamowa
Badania marketingowe
Reklama prasowa i outdoorowa
Reklama internetowa (display, pozycjonowanie, adwords)
Marketing interaktywny (direkt mail, e-mailing, mobile marketing)
Promocja
Budowanie marki
Grafika reklamowa
Prawo reklamy
Wizualizacja
Komunikacja marketingowa poprzez social media i blogi (Web 2.0)
Kampanie reklamowe
Trening interpersonalny
Negocjacje
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALNOŚCIOWEGO: dziennikarstwo
Sztuka mówienia
Wprowadzenie do pracy w studio radiowym i telewizyjnym
Warsztat dźwięku i obrazu
Pracownia prasowa
Pracownia radiowa
Pracownia telewizyjna
Dziennikarstwo internetowe
Fotografia prasowa
Warsztat krytycznej analizy mediów (News Literacy)
Trening interpersonalny
Marketing i reklama
Film dokumentalny
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALNOŚCIOWEGO: marketing online
Wywieranie wpływu społecznego
Wprowadzenie do marketingu on-line
Socjologia Internetu
Planowanie kampanii internetowej
Techniki prezentacji
Strategia marki
Warsztat Google
Copywriting
Prawo internetowe
Analityka internetowa
Social media
Film w komunikacji marketingowej
PR w Internecie
Projektowanie stron www
Grafika w komunikacji marketingowej
Psychologia Internetu
E-commerce

Kariera

Ukończenie tego kierunku umożliwi Ci wiele perspektyw zatrudnienia m.in. jako dziennikarza telewizyjnego i radiowego, specjalisty ds. public relations, pracownika działów reklamy i promocji oraz rzecznika prasowego. Praktyczna wiedza pozwoli Ci otworzyć w przyszłości własną firmę medialną lub świadcząca usługi w zakresie promocji i reklamy. Wielu naszych absolwentów znajduje pracę w lokalnych a także ogólnopolskich czasopismach i gazetach. Uczęszczanie na zajęcia w ramach nowych specjalności pozwoli Ci poszerzyć swoje kompetencje, które z pewnością doceni Twój przyszły pracodawca. Zajęcia z grafiki komputerowej i składu tekstu to tylko wybrane z wielu przedmiotów, które z powodzeniem pozwolą Ci znaleźć pracę w każdej dziedzinie.

Specjalności

Dziennikarstwo

Wybierając tę specjalność poznasz tajniki dziennikarstwa. Staniesz przed kamerą lub weźmiesz ją do ręki i zrealizujesz własny wywiad lub materiał reporterski . Będziesz miał również okazję poprowadzić własny program radiowy. Rozwiniesz swój warsztat pisarski oraz poznasz zasady funkcjonowania współczesnego dziennikarstwa. Dowiesz się jak powstaje NEWS, ale także jak wygląda praca w redakcji. Pozwoli Ci to, po zakończeniu studiów wejść bez obaw w świat dziennikarstwa.

Marketing online

Zapotrzebowanie na specjalistów od marketingu w obszarze Internetu na rynku polskim oraz międzynarodowym stale rośnie. Wraz z liczącym się firmami działającymi w Internecie współtworzymy specjalność, która odpowiada na wyzwania współczesności. Podczas studiów zostaniesz przygotowany do tworzenia własnych projektów z wykorzystaniem social media, kampanii wirusowych czy optymalizacji w wyszukiwarkach internetowych (SEO).

Reklama i promocja

Skuteczna reklama i promocja wymaga zarówno szerokiej wiedzy, jak i wielu umiejętności. Wybierając tę specjalność zdobędziesz jedno i drugie. Poznasz tajniki reklamy, zarówno prasowej, radiowej, telewizyjnej jak i internetowej. Dowiesz się także jak konstruować artykuł promocyjny oraz jak profesjonalnie przygotować i przeprowadzić kampanię reklamową. Dzięki zajęciom z grafiki i fotografii reklamowej będziesz w stanie przygotować materiały promocyjne i reklamowe. Zdobędziesz też praktyczne umiejętności z zakresu budowania marki danego produktu.

Zapisz się!

Jak zostać studentem WNPiD?

KROK 1. Zarejestruj się w Systemie Internetowej Rekrutacji.

KROK 2. Wprowadź dane i wybierz kierunek.

KROK 3. Wprowadź wyniki egzaminów maturalnych.

KROK 4. Wprowadź opłatę rekrutacyjną.

KROK 5. Oczekuj na wyniki rekrutacji, które możesz sprawdzać w zakładce „Wyniki Rekrutacji”.

KROK 6. Złóż w wyznaczonym terminie komplet dokumentów i czekaj na informacje o przyjęciu na studia.

KROK 7. Witamy na WNPiD!

Proces rekrutacyjny odbywa się przez uniwersytecki system Internetowej Rekrutacji.

Sposób przeliczania punktów dostępny tutaj.

Zobacz kalendarz rekrutacji.

W przypadku studentów niestacjonarnych (zaocznych) rekrutacja trwa do wyczerpania limitu miejsc.

Wymagane dokumenty:

  1. Wydrukowany i podpisany formularz podania na studia.
  2. Kopia świadectwa dojrzałości poświadczona oryginałem.
  3. Poświadczona przez Komisję Rekrutacyjną UAM kserokopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata.

 

UWAGA Olimpijczycy! Aby zostać zakwalifikowanym na nasze studia jako laureat i finalista olimpiady należy złożyć oryginał zaświadczenia wydanego przez właściwy komitet organizacyjny.

Dokumenty należy składać do sekretariatu (pokój nr 44, parter) do  mgr Krystyny Tyczewskiej, tel. 61 829 6517, adres e-mail: krystyna.tyczewska@amu.edu.pl. (poniedziałek – piątek: 9 – 14.30) lub przesłać na adres wydziału (ul. Umultowska 89a, 61-614 Poznań).