Zarządzanie państwem – studia I stopnia

„Zarządzanie państwem jest kierunkiem nastawionym nie tylko na samą teorię, lecz także na praktykę.”

Patrycja Nalepa, studentka Zarządzania Państwem

Tryby studiowania: stacjonarny i niestacjonarny.
Czas trwania: 3 lata (6 semestrów).
Koszt: nieodpłatne – studia stacjonarne; 1,500 zł/semestr – studia niestacjonarne.

Harmonogram postępowania rekrutacyjnego.

Kontakt: mgr Krystyna Tyczewska, tel. 61 829 6517,
e-mail: krystyna.tyczewska@amu.edu.pl.

Dla kogo?

Marzysz o karierze w instytucjach publicznych oraz o zajmowaniu stanowisk kierowniczych i menedżerskich w sektorze publicznym? Jeśli tak – dołącz do nas i wybierz unikatowy kierunek Zarządzanie Państwem! Zyskasz wiedzę, umiejętności i kompetencje, które są niezbędne przy wykonywaniu obowiązków zawodowych w administracji rządowej, samorządowej oraz innych instytucjach publicznych i społecznych. W trakcie trzech lat nauki poznasz wybrane elementy wiedzy o państwie, polityce, administracji oraz zarządzaniu publicznym, a także podstawową wiedzę z zakresu prawa i ekonomii.

Dzięki połączeniu wybranych treści nauczania z kilku dotychczasowych kierunków studiów otrzymasz sprofilowane wykształcenie umożliwiające podjęcie pracy zawodowej w szeroko rozumianym sektorze publicznym nowoczesnego państwa, a także instytucjach prywatnych współpracujących z tym sektorem.

Dr Paulina Pospieszna, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu:

„Uczę na kierunku Zarządzanie Państwem przedmiotów Podstawy Zarządzania oraz Nauka o Organizacji. W ramach tych zajęć w pierwszej kolejności poznajemy podstawy skutecznego zarządzania, a następnie omawiamy ze studentami na czym polega zarządzanie organizacjami pozarządowymi, komercyjnymi oraz publicznymi. Biorąc pod uwagę takt, że celem kierunku Zarządzenie Państwem jest wykształcenie studentów, którzy w przyszłości będą zajmować stanowiska w sektorze administracji publicznej bądź w sektorze non-profit, taka wiedza oraz rozumienie znaczenia dobrego zarządzania dla sukcesu realizacji celu przez te organizacje jest niezbędna. Ponadto, podczas moich zajęć stawiam na rozwój myślenia krytycznego, dlatego zajęcia polegają na interakcji ze studentami, omawianiu studiów przypadku oraz pracach zespołowych. Jako pracownik naukowy zajmuję się badaniem wpływu organizacji pozarządowych na aktywizację społeczną oraz współpracuję z organizacją, która kieruje swoje działania do młodych ludzi z Ukrainy, Rosji, Białorusi i Mołdawii.”

Program studiów

Studia I stopnia (licencjackie) trwają trzy lata. Pierwszy rok przeznaczony jest na studiowanie przedmiotów podstawowych dla wybranego kierunku. Od drugiego roku realizowane są zajęcia specjalnościowe. Na trzecim roku studentki i studenci uczestniczą w seminarium dyplomowym, przygotowując pod opieką wybranego pracownika naukowego pracę licencjacką.

MODUŁ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO
Technologie informacyjne
Edukacja informacyjna i źródłowa
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Techniki twórczego myślenia
Ochrona własności intelektualnej
Wychowanie fizyczne (tylko studia stacjonarne)
Etyka życia publicznego
Trening interpersonalny
Business skills
Język obcy (do wyboru)
Język obcy w zarządzaniu państwem (do wyboru)
MODUŁ KSZTAŁCENIA PODSTAWOWEGO
Podstawy wiedzy o polityce
Podstawy wiedzy o państwie i prawie
Historia ustroju państwa
Ekonomia
Instytucje polityczne współczesnych państw
Finanse publiczne
MODUŁ KSZTAŁCENIA KIERUNKOWEGO
Podstawy zarządzania
Polska w międzynarodowych stosunkach politycznych
Prawo i postępowanie administracyjne
Podstawy nauki o organizacji
Prawo i instytucje Unii Europejskiej
Najnowsza historia polityczna Polski
Instytucje polityczne RP
Samorząd i polityka lokalna
Administracja publiczna
Międzynarodowe determinanty rozwoju społeczno-gospodarczego Polski
Bezpieczeństwo publiczne
Polityka gospodarcza
Sporządzanie i analiza sprawozdań finansowych
Polityka społeczna
Zarządzanie zasobami ludzkimi
E-administracja
Zajęcia do wyboru (2 x 30 godz. x 2 pkt. ECTS)
Seminarium dyplomowe (tematyka i prowadzący do wyboru)
Praktyka zawodowa (24 tyg., 120 dni lub 960 godz.)
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALNOŚCIOWEGO: administracja publiczna
Ustrój samorządu terytorialnego
Zamówienia publiczne
Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
Zarządzanie kryzysowe
Marketing terytorialny
Zarządzanie jakością i audyt w administracji publicznej
Savoir vivre w administracji publicznej
Techniki negocjacyjne
Ustrój samorządu specjalnego
Prognozowanie zagrożeń bezpieczeństwa lokalnego
Strategiczne planowanie rozwoju lokalnego i regionalnego
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALNOŚCIOWEGO: zarządzanie funduszami i projektami Unii Europejskiej
System prawny UE
Prawo w zarządzaniu projektami UE
Programy i fundusze UE
Zarządzanie projektami strukturalnymi UE
Projekt design
Zamówienia publiczne w UE
Zarządzanie projektem infrastrukturalnym
Zarządzanie małym projektem
Zarządzanie projektem w zakresie Wspólnej Polityki Rolnej
Zarządzanie polityką europejską w Polsce
Finanse w projektach UE
Kontrola i monitoring w projektach UE
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALNOŚCIOWEGO: zarządzanie wizerunkiem w instytucji publicznej
Prawo prasowe i dostęp do informacji publicznej
Zarządzania informacją i media relations w przestrzeni publicznej
Komunikacja i negocjacje w instytucji publicznej
Marketing w instytucjach publicznych
Ustrój samorządu terytorialnego
Public relations w otoczeniu społecznym
Media społecznościowe w sektorze publicznym
Autoprezentacja i kreowanie wizerunku
Warsztat rzecznika prasowego
Komunikacja wizualna
PR kryzysowy
Warsztaty telewizyjne i radiowe
Retoryka i erystyka

Kariera

Kończąc studia na kierunku Zarządzanie Państwem będziesz mógł rozpocząć pracę w instytucjach publicznych, ministerstwach i urzędach centralnych, urzędach Wojewódzkich, jednostkach samorządowych, stowarzyszeniach, fundacjach, instytucjach europejskich.

Zarządzanie Państwem to absolutnie nowy kierunek w Polsce, po raz pierwszy oferowany w takiej formule przez nasz Wydział. Studia na tym kierunku charakteryzują się możliwością zdobycia unikatowej wiedzy od najlepszych specjalistów w dziedzinie zarządzania sektorem publicznym. Nowością jest rozbudowany system zdobywania umiejętności praktycznych w instytucjach publicznych, dzięki którym już w trakcie studiów zdobędziesz doświadczenie zawodowe!

Specjalności

Administracja publiczna

Umiejętności z zakresu administracji to cenna zaleta, która pomoże Ci przy poszukiwaniu pracy w organizacjach rządowych i pozarządowych.  Wybierając tę specjalność poznasz szczegółowo ustrój samorządu terytorialnego czy reguły prawa pracy, zgłębisz też tajniki zamówień publicznych oraz zarządzania kryzysowego. Nie zabraknie również przedmiotów poświęconych strategicznemu planowaniu rozwoju lokalnego i regionalnego, marketingowi lokalnemu czy wreszcie savoir vivre’owi w administracji publicznej oraz technikom negocjacyjnym. Ta specjalność da Ci możliwość zdobycia kompletnej wiedzy i szeregu cennych kompetencji niezbędnych do pracy na każdym szczeblu w instytucjach państwowych i samorządowych. Jeśli po studiach chcesz znaleźć pracę w administracji publicznej, która jest jednym z największych pracodawców w Polsce, powinieneś wybrać tę specjalność.

Zarządzanie projektami i funduszami Unii Europejskiej

Nieustanny rozwój Unii Europejskiej oraz  poszerzanie jej zakresu działalności to świetna okazja dla Ciebie by wykorzystać możliwości jakie stoją przed Tobą dzięki współpracy europejskiej. Do Polski ciągle płyną duże dotacje, bez których trudno dziś sobie wyobrazić dynamiczny rozwój naszego kraju. Na rynku pracy występuje ogromne zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie funduszy europejskich, świetnie zorientowanych w temacie pozyskiwania, realizacji i rozliczania projektów finansowanych ze środków UE. Dlatego tworzymy specjalnie dla Ciebie specjalność, która pozwoli Ci zdobyć pełną wiedzę prawną oraz pomoże w umiejętnym poruszaniu się po unijnej rzeczywistości. Kompleksowo przedstawimy też kwestie kontroli i monitoringu w projektach UE, a także duży nacisk kładziemy na Projekt Design. Jeśli po zakończeniu edukacji chciałbyś pracować przy realizacji projektów finansowanych z funduszy europejskich, zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym, powinieneś wybrać tę specjalność.

Zarządzanie wizerunkiem w instytucjach publicznych NOWOŚĆ!

Studia na specjalności zarządzanie wizerunkiem w instytucjach publicznych gwarantują zdobycie szczegółowej i profesjonalnej wiedzy, a nabyte umiejętności można wykorzystać nie tylko w sektorze publicznym, ale także w szeroko pojmowanym biznesie i otoczeniu społecznym. Dowiesz się czym jest dostęp do informacji publicznej, czy zarządzanie informacją w środowisku medialnym, poznać tajniki dobrej i skutecznej komunikacji, a także uzyskać szczegółową i kompletną wiedzę z zakresu skutecznych negocjacji. W planie zajęć przewidywane są warsztaty przygotowujące do pracy rzecznika prasowego czy specjalisty w zakresie public relations. Liczysz na ciekawą, ekscytującą i wymagającą pracę – wybierz ten profil!

Zapisz się!

Jak zostać studentem WNPiD?

KROK 1. Zarejestruj się w Systemie Internetowej Rekrutacji.

KROK 2. Wprowadź dane i wybierz kierunek.

KROK 3. Wprowadź wyniki egzaminów maturalnych.

KROK 4. Wprowadź opłatę rekrutacyjną.

KROK 5. Oczekuj na wyniki rekrutacji, które możesz sprawdzać w zakładce „Wyniki Rekrutacji”.

KROK 6. Złóż w wyznaczonym terminie komplet dokumentów i czekaj na informacje o przyjęciu na studia.

KROK 7. Witamy na WNPiD!

Proces rekrutacyjny odbywa się przez uniwersytecki system Internetowej Rekrutacji.

Sposób przeliczania punktów dostępny tutaj.

Zobacz kalendarz rekrutacji.

W przypadku studentów niestacjonarnych (zaocznych) rekrutacja trwa do wyczerpania limitu miejsc.

Wymagane dokumenty:

  1. Wydrukowany i podpisany formularz podania na studia.
  2. Kopia świadectwa dojrzałości poświadczona oryginałem.
  3. Poświadczona przez Komisję Rekrutacyjną UAM kserokopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata.

 

UWAGA Olimpijczycy! Aby zostać zakwalifikowanym na nasze studia jako laureat i finalista olimpiady należy złożyć oryginał zaświadczenia wydanego przez właściwy komitet organizacyjny.

Dokumenty należy składać do sekretariatu (pokój nr 44, parter) do mgr Krystyny Tyczewskiej, tel. 61 829 6517,
e-mail: krystyna.tyczewska@amu.edu.pl (poniedziałek – piątek: 9 – 14.30).