university professorPiotr Pawełczyk

Piotr Pawełczyk
Head of the Department of Political Marketing and Social Engineering, professor

pbn_logo

Publications

  • Polityczny model konsumpcji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 1994.
  • Socjotechnika w komunikowaniu politycznym, Wydawnictwo Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM, Poznań 1999, współautorka – D. Piontek.
  • Socjotechniczne aspekty gry politycznej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, Poznań 2000, II wyd. 2003, III wyd. 2007.
  • Ideologia, ekonomika, moralność a polityka, w: Z. Blok (red.), Nauka o polityce, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 1985, II wyd. 1987, III wyd. 1988.
  • Świadomość polityczna współczesnej młodzieży polskiej, w: Z. Blok (red.), Młodzież jako podmiot procesów społecznych, „Zeszyty Naukowe” Politechniki Poznańskiej” 29/1987.
  • Kształtowanie potrzeb ekonomicznych jako środek stabilizacji systemu politycznego w PRL, w: M. Rodziewicz (red.), Wybrane problemy funkcjonowania polskiego systemu politycznego, „Prace Naukowe Politechniki Szczecińskiej” 361/1988.
  • Potrzeby ekonomiczne jako forma żądań społeczeństwa wobec systemu politycznego, w: Z. Blok, M. Rodziewicz (red.), Funkcjonowanie systemu politycznego PRL w latach osiemdziesiątych. Uwarunkowania – mechanizmy – innowacje, „Prace Naukowe Politechniki Szczecińskiej” 396/1989.
  • Polityczne uwarunkowania zmian w modelu konsumpcji, w: Z. Blok (red.), Transformacja systemowa w Polsce, Toruń 1993.
  • Mit jako zjawisko społeczne, w: K. Borowczyk, P. Pawełczyk (red.), W kręgu mitów i stereotypów, Toruń 1993.
  • Charakterystyka mitu politycznego, w: ibidem.
  • Mity i stereotypy w socjotechnikach wyborczych, współautor – D. Piontek, w: ibidem.
  • Manipulacja jako element gry politycznej, "Przegląd Politologiczny" 1996/1-2.
  • Polityka jako gra, "Przegląd Politologiczny" 1996/3-4.
  • Socjologia polityki (program i znaczenie przedmiotu), "Przegląd Politologiczny" 1997/3-4.
  • Marketing polityczny czyli zmierzch ideałów, "Przegląd Politologiczny" 1998/3-4, współautor: D. Piontek.
  • Zagrożenia współczesnej demokracji liberalnej, w: A. Stelmach (red.), Transformacja
    systemowa w Polsce i Rosji. Sukcesy i zagrożenia, Poznań 2000.
  • Procesy reprodukowania porządku społecznego w okresie globalizacji, w: T. Wallas (red.), Europa Środkowo-Wschodnia a globalizacja, Poznań 2000.
  • Polityka jako sztuka sceniczna, „Problemy Humanistyki” 2000/6.
  • Socjotechnika przymusu, „Zeszyty Naukowe” Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu, 2001/1.
  • Polityk czyli aktor, w: E.M. Marciniak, T. Mołdawa, K.A. Wojtaszczyk (red.), Etyka i polityka, Warszawa 2001.
  • Wybrane problemy socjotechniki. W nawiązaniu do tradycji socjotechnicznych w Polsce, „Przegląd Politologiczny” 2002/1.
  • Polska w Europie – urzeczywistnianie mitu prospektywnego, w: S. Wojciechowski (red.), Polska wobec Unii Europejskiej. Wybrane zagadnienia, Poznań 2001.
  • Socjotechniczne aspekty panowania, w: R. Paradowski, P. Załęcki (red.), Kulturowe instrumentarium panowania, Toruń 2001.
  • Mythische Erkenntnisstrukturen in der Gestaltung von Nationalitatsstereotypen, w: C. Trosiak, T. Wallas, (red.), Die Idee des vereinigten Europa im deutschen und polnischen Perspektive, Poznań – Słubice 2002.
  • Legitymizacja totalitarnego systemu sprawowania władzy, w: T. Wallas (red.), Totalitaryzm, wybrane problemy teorii i praktyki, Poznań 2003.
  • Tezy i antytezy globalizacji, w: T. Wallas (red.), Integracja europejska a globalizacja, Słubice 2003.
  • Demokracja globalna, T. Wallas (red.), Europa Środkowo-Wschodnia w procesie globalizacji i integracji, Słubice 2003.
  • Propaganda demokracji masowej, „Przegląd Politologiczny” 2003/1.
  • Socjotechnika konsumpcji, w: T. Wallas, (red.), Życie polityczne w Polsce. Wybrane problemy, Poznań 2004.
  • Przywództwo autorytarne w ujęciu socjotechnicznym, w: L. Rubisz, K. Zuba (red.), Przywództwo polityczne. Teoria i rzeczywistość, Toruń 2004.
  • Marketing polityczny w dyktaturze mas, w: P. Pawełczyk (red.), Problemy współczesnej demokracji w ujęciu socjotechnicznym, Poznań 2005.
  • Koniec socjotechniki czy nowa socjotechnika?, w: P. Pawełczyk (red.), Dwa oblicza socjotechniki, Poznań 2006.
  • Socjotechnika czy marketing polityczny, w: P. Pawełczyk (red.), Marketing polityczny. Szansa czy zagrożenie dla współczesnej demokracji, Poznań 2007.
  • Osobowość jako źródło władzy w warunkach demokracji masowej, w: P. Dudek, M. Kuś (red.), Prawne, ekonomiczne i polityczne aspekty funkcjonowania mediów i kreowania ich zawartości, Toruń 2010, ss. 251-266.
  • Rola rekwizytu w komunikowaniu politycznym, w: K. Churska-Nowak i S. Drobczyński (red.), Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii politycznych w Polsce, Wyd. Naukowe WSNHiD, Poznań 2011.
  • Osobowość – szansa czy przeszkoda na drodze do prezydentury w Polsce, „Athenaeum” 27/2011, ss. 9-23.
  • Seksualność w socjotechnice dyscyplinowania, „Przegląd Politologiczny” 1/2011 ss. 139-148.
  • Media masowe a formy komunikowania politycznego, w: Media 2010. Dwadzieścia lat po PRL-u, Wyd. Naukowe WSNHiD, Poznań 2011, ss. 45-54.
  • Harcownik – nowy typ wizerunku politycznego „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 2/2012, ss. 7-14.
  • Rekwizyt w teatrze politycznym „Studia Politologiczne” 24/2012, ss. 72-86.
  • Struktura i uwarunkowania afektywnego komponentu postaw politycznych studentów, „Przegląd Politologiczny” 4/2012, współaut.: K. Churska-Nowak, B. Jankowiak.
  • Zachowania wyborcze młodych dorosłych w wyborach parlamentarnych i prezydenckich. Ocena wpływu podmiotów socjalizacji politycznej – na podstawie badań własnych, „Studia Edukacyjne” 21/2012, współaut.: K. Churska-Nowak, B. Jankowiak.
  • Wpływ środków masowego przekazu na sympatie polityczne studentów – analiza wyników badań własnych, „Studia Edukacyjne” 23/2012, współautor: B. Jankowiak.
  • Cechy wizerunku politycznego a emocje w głosowaniu na Bronisława Komorowskiego i Jarosława Kaczyńskiego w wyborach prezydenckich w 2010 roku, „Przegląd Politologiczny” 2/2013, współautor: B. Jankowiak.
  • Uwarunkowania sympatii wobec PJN i RP w badaniach postaw politycznych studentów, współautor: B. Jankowiak, A. Gulczyńska, „Kultura – Społeczeństwo – Edukacja” 4/2013.
  • Studenci a polityka. Badanie emocjonalnego komponentu postaw, współautor: B. Jankowiak, „Studia Edukacyjne”, nr 27/2013.
  • The impact of scandal on public opinion, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 3/2014.
  • Inżynieria społeczna, czyli socjotechniczna przebudowa świata, w: P. Pawełczyk (red.), Kampanie społeczne jako forma socjotechniki, Wydawnictwo Wolters Kluwer SA, Warszawa 2015.
  • Kampanie społeczne – drugie oblicze społeczeństwa konsumpcyjnego, w: ibidem.
  • Cechy wizerunku politycznego przywódców wybranych partii, współautor: B. Jankowiak, w: B. Biskup, Ł. Fojutowski (red.), Mit marketingu. Marketing mitu, Wydawnictwo Naukowe CdV Poznań 2016.
  • Mityczne aspekty demokratycznego porządku społecznego, współautor: K. Churska-Nowak, w: ibidem.
  • Political marketing in the times of big data, współautor: J. Jakubowski, “Przegląd Politologiczny” 3/2017.
  • Postprawda i nowe media. Czy potrzebujemy postprawdy?, współautor: J. Jakubowski, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 1/2017.
  • Recenzja książki J. Muszyńskiego, Leksykon marketingu politycznego, Warszawa 2001, „Przegląd Politologiczny” 2001/3-4.
  • W kręgu mitów i stereotypów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 1993, współredaktor – K. Borowczyk.
  • Problemy współczesnej demokracji w ujęciu socjotechnicznym, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM, Poznań 2005.
  • Dwa oblicza socjotechniki, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM, Poznań 2006.
  • Marketing polityczny. Szansa czy zagrożenie dla współczesnej demokracji, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM, Poznań 2007.
  • Kampanie społeczne jako forma socjotechniki, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa 2015.