Prezentujemy Wam wyniki badań przeprowadzonych przez naukowców i studentów naszego Wydziału na temat edukacji medialnej młodzieży szkolnej. Badania ankietowe prowadzone były w semestrze letnim ubiegłego roku akademickiego, w czasie warsztatów organizowanych przez media studenckie WNPiD. Publikacja dostarcza ważnych wniosków nt. rozwoju kompetencji medialnych, a także oczekiwań młodzieży w zakresie rozwijania prasy szkolnej.
Rola Akademii w pierwszych dekadach XXI wieku uległa zasadniczej zmianie. Jej podstawowe role – prowadzenie badań i dydaktyka – to już tylko część misji, jaka stoi przed nowoczesnym i zaangażowanym Uniwersytetem. Dziś wykonuje on zadania nie tylko w swoich murach, ale wychodzi także poza nie współpracując z instytucjami społecznymi, politycznymi, przemysłem i biznesem. Ma realizować ważne cele z punktu widzenia społeczności lokalnej, regionu, państwa i relacji międzynarodowych. Działania mają miejsce na różnych poziomach. Otoczenie społeczne Uniwersytetu jest zaangażowane w prowadzenie badań, projekty edukacyjne i dyskusje o tym, jak czynić świat bardziej przyjaznym w wymiarze ludzkim, środowiskowym, technologicznym czy etycznym. Wartym pogłębionej analizy przykładem realizacji tych celów są projekty z obszaru edukacji medialnej prowadzone na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.