W tym roku po raz pierwszy z inicjatywy Komisji Europejskiej odbędzie się Europejski Tydzień Edukacji Medialnej (18-22.03.2019). Jego celem jest szeroka promocja krajowych, regionalnych
i lokalnych inicjatyw z zakresu edukacji medialnej. Z tej okazji powstała interaktywna mapa Europy, na której każda organizacja może zaznaczyć realizowane przez siebie w 2019 r. inicjatywy, wydarzenia i projekty z tej dziedziny.
Rejestracja wydarzeń, które będą wyświetlane na mapie, odbywa się za pośrednictwem Futurium platform. W ramach tej platformy utworzono Grupę „European Media Literacy Events”. Po zalogowaniu na stronie wystarczy dołączyć do tej Grupy i wpisać podstawowe informacje o organizowanym przez siebie wydarzeniu (w załączniku maila znajduje się instrukcja, jak dołączyć do Grupy i jak utworzyć wydarzenie). Wspólnym językiem Grupy jest angielski, ale krótki opis wydarzenia można zrobić po polsku. Przed pojawieniem się danego wydarzenia na mapie, będzie ono potwierdzane przez wyznaczonych moderatorów.
Wszystkie zgłaszane inicjatywy powinny odbyć się w 2019 r. Mogą być to zatem wydarzenia zorganizowane przed Europejskim Tygodniem Edukacji Medialnej, w jego trakcie lub też zaplanowane do końca 2019 r. Ważne, by nie zwlekać z nanoszeniem ich na mapę. Mapa będzie prezentowana w trakcie unijnych obchodów Europejskiego Tygodnia Edukacji Medialnej i każdy zainteresowany będzie mógł zobaczyć, jak w Polsce wygląda sytuacja w zakresie edukacji medialnej.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zachęca wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w Europejskim Tygodniu Edukacji Medialnej poprzez zaznaczenie na mapie krajowych, regionalnych i lokalnych inicjatyw z zakresu edukacji medialnej, które realizowane są w 2019 r.