MgrWeronika Dopierała

Weronika Dopierała – absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej, obecnie doktorantka w naukach o komunikacji społecznej i mediach na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, od marca 2018 do sierpnia 2020 roku specjalistka ds. promocji oraz obsługi mediów społecznościowych w Gabinecie Prezydenta Urzędu Miasta Poznania (Oddział Promocji oraz Biuro Prasowe), członkini redakcji czasopisma naukowego Com.press oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej (jestem odpowiedzialna za komunikację Forum Młodych Medioznawców i Komunikologów w przestrzeni portalu społecznościowego Facebook). Moje zainteresowania naukowe skupiają się wokół procesów zachodzących w sieci. Szczególnie ciekawe są zagadnienia ustanawianiami agendy medialnej oraz znaczenia mediów społecznościowych, jako wciąż rozwijającego się obszaru życia społecznego, szczególnie w kontekście komunikowania lokalnego. W rozprawie doktorskiej skupiam się na ustanawianiu agendy mediów w internecie.

  • WERONIKA DOPIERAŁA, BEATA UŻAROWSKA, Medialny wojeryzm w XXI wieku na przykładzie programu telewizyjnego Gogglebox. Przed telewizorem, w: Kultura popularna i ideologia, pod red. F. Biały, J. Jakubowski | Poznań 2020
  • WERONIKA DOPIERAŁA, SZYMON OSSOWSKI, Polityzacja audycji informacyjnych w Polsce na przykładzie „Wiadomości” TVP i „Faktów” TVN , Com.press 2018, nr 2 (1), s. 4-25.

Obszary zainteresowań naukowych:

zawartość mediów, ustanawianie agendy, media w internecie, informacja w sieci, media lokalne, mediatyzacja, komunikowanie lokalne

Projekty:

  • Koderka podczas badania zawartości programów telewizyjnych realizowanego przez zespół badaczy z WNPID skupionych wokół systemu CAST (cast.info.pl) na zlecenie Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, 2020
  • Koderka podczas badania programu telewizyjnego TVP 2 prowadzonego w ramach Badania empirycznego ogólnokrajowych programów Telewizji Polskiej S. A. przeprowadzonego między Skarbem Państwa – Biurem KRRIT a konsorcjum trzech uniwersytetów: UW, UJ i UAM, Poznań 2015-2016
  • Public relations, Stosunki międzynarodowe, III rok lic. UAM
  • Skuteczna komunikacja marketingowa, Politologia, II rok SUM, UAM
  • Wyróżnienie w konkursie prac dyplomowych na WNPiD (praca licencjacka pt. „Polityzacja telewizji w Polsce po wyborach w 2015 roku. Analiza porównawcza wybranych audycji informacyjnych”), Poznań 2017
  • Medal Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu za wybitne osiągnięcia w nauce i wyróżniający udział w życiu Uniwersytetu w 2019 roku.