DrJacek Wyszyński
Biogram
W 1996 r. ukończył Marynkę, a w 2001 r. – politologię. W 1999 r. stworzył pierwszą stronę WWW wówczas Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Między 2006 a 2012 był odpowiedzialny za wszystkie aspekty związane z informatyką na WNPiD, na czele z wyposażeniem nowej siedziby w sprzęt komputerowy i multimedialny. Od 2010 roku adiunkt w Zakładzie Dziennikarstwa. Twórca koncepcji systemu do analizy zawartości programów telewizyjnych, w 2012 rozpoczął jego budowę, od 2014 – kieruje projektem CAST (http://cast.info.pl). Przewodniczący Rady Centrum Informatycznego UAM, Wydziałowy koordynator ds. e-learningu. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.
Nauka
Główne zainteresowania naukowe:
- Szeroko pojęte nowe media
- Zagadnienia neutralności sieciowej.
- Next Generation Internet.
- Metodologia badań medioznawczych
- Wykorzystanie CAST w badaniach medioznawczych
- Cyfrowe repozytoria materiałów video
Udział w konferencjach:
- XVI Międzynarodowa Konferencja Naukowa Europa XXI w., Słubice 2016
Wyszyński, „Sieć TOR. Jedyna nadzieja niezależnych mediów czy siedlisko przestępców?” - 7 Ogólnopolskie Forum Operatorów Telekomunikacyjnych Fortel, Łódź 2016
Kruger, J. Wyszyński, A. Węgłowski, „Inteligentne repozytorium treści multimedialnych w lokalnych sieciach TVK” - IV Kongres Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Poznań 2016
Wyszyński, „Cyfrowe repozytoria w procesie badania mediów na przykładzie CAST” - Konferencja „Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego”, Ustroń 2016
Piechocki, J. Wyszyński, „Czy istnieje życie poza Warszawą? Miasta polskie w programach informacyjnych na antenie ogólnokrajowej” - II Kongres Politologii. Kraków 2015
Adamczewska, M. Piechocki, J. Wyszyński „Polskie wybory prezydenckie 2015 na antenie wybranych stacji telewizyjnych. Raport z badań.” - XV Międzynarodowa Konferencja Naukowa Europa XXI w., Słubice 2015
Wyszyński, „Neutralność sieciowa. Wybrane aspekty.”
Dydaktyka
Prowadzone zajęcia dydaktyczne:
- Technologie informacyjne
- Dziennikarstwo internetowe
- Techniki informatyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
- Reklama internetowa
- Online journalism
- Modern technologies in communication