MgrVictoria Leszczyńska

Logo ORCID

Biogram

Absolwentka politologii oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Obecnie doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych UAM, w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach. Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej (wcześniej uczestniczka Programu Mentoringowego Forum Młodych Medioznawców i Komunikologów PTKS), European Consortium for Political Research (ECPR), European Communication Research and Education Association (ECREA) oraz Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR). Współzałożycielka i inicjatorka funkcjonującego na WNPiD Koła Naukowego Marketingu Politycznego, a w latach 2020-2023 wiceprzewodnicząca tego koła.
Poza przygotowywaniem rozprawy doktorskiej analizującej stopień wolności i pluralizmu mediów w państwach Grupy Wyszehradzkiej, zawodowo zajmuje się koordynacją działań media relations, PR i brand marketingowych oraz pracą w zespołach projektowych międzynarodowych kongresów i konferencji Grupy MTP (Międzynarodowe Targi Poznańskie), tj. GREENPACT European ESG Summit, MOVE International Mobility Congress oraz Local Trends - Samorządowy Kongres Finansowy i Europejskie Forum Samorządowe. Doświadczenie w zakresie komunikacji i PR miała także okazję zdobywać w kluczowych, poznańskich instytucjach biznesowych, naukowych i samorządowych tj. Urząd Miasta Poznania (Biuro Prasowe w Gabinecie Prezydenta Miasta Poznania) oraz Poznański Park Naukowo-Technologiczny (Zespół Komunikacji).

Publikacje

  • Leszczyńska V. (2021). Rola dziennikarstwa śledczego w upublicznianiu skandali politycznych. W: Refleksje. Pismo naukowe studentów i doktorantów WNPiD UAM, ss. 19-31. DOI:10.14746/r.2021.1.3
  • Leszczyńska V. (2021). Język skandalizujący w polityce jako element kreowania wizerunku politycznego. W: Język w przestrzeni literackiej, medialnej, politycznej, Marczewska M., Ostrowska K. & Kwaśniewska M. (red.), Kieleckie Towarzystwo Naukowe, ss. 199-208.
  • Leszczyńska V. (2022). Podatek od mediów. Zagrożenie dla pluralizmu mediów w Polsce – analiza i perspektywy na przyszłość na przykładzie scenariusza węgierskiego. W: Com.press, ss. 6-23. DOI:10.51480/compress.2022.5-1.414
  • Leszczyńska V. (2022). Komercjalizacja poglądów politycznych i wizerunku w mediach publicznych jako sposób wzmacniania elektoratu wyborczego. Przykład przekazów medialnych Telewizji Polskiej na temat Andrzeja Dudy. W: Nauka a praktyka społeczna. Inicjacja, Narożna D. & Lissewski P. (red), Poznań, Wydawnictwo Naukowe FNCE, ss. 79-92.

Nagrody

  • Medal Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu za wybitne osiągnięcia naukowe i wyróżniający udział w życiu Uniwersytetu (2023).
  • Stypendium naukowe Marszałka Województwa Wielkopolskiego (2023).