Data wydarzenia: -

Transformacje Lean XII Praktyczno-Naukowe Seminarium Lean Higher Education Poland

Transformacje Lean XII Praktyczno-Naukowe Seminarium Lean Higher Education Poland

Zapraszamy na Praktyczno-Naukowe Seminarium Lean Higher Education Poland nt. Transformacji Leana XII, które odbędzie się w dniach 24-25 czerwca 2025 roku, na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

Transformacje Lean – to temat przewodni XII Praktyczno-Naukowego Seminarium Lean Higher Education Poland, największej w Polsce konferencji poświęconej wdrażaniu Lean management w szkolnictwie wyższym. Wydarzenie organizowane jest przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu we współpracy z LeanHE Poland, międzynarodową siecią LeanHE, oraz Instytutem Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, Wydziałem Zarządzania i Komunikacji Społecznej

Program wydarzenia:

PROGRAM DZIEŃ I – 24 czerwca 2025 r.

Sala nr 120

9:30 - 10:00 Rejestracja uczestników

10:00 – 10:20 Otwarcie konferencji

10:20 - 11:00 Sesja on-line Lean HE Europe, Global Lean HE

  • John Hogg, Chairperson of Lean HE Global, Director of Continuous Improvement  University of Strathclyde, UK  
    The future of Lean in Higher Education in a turbulent world
  • Sara Passmore, Director of the Change and Continuous Improvement Team,
  • Gemma Jennings, Continuous Improvement Practitioner,
    University of Oxford, UK - From a handful of seeds to fields of barley: Growing a Continuous Improvement Culture at the University of Oxford

11:00 - 11:20 Przerwa kawowa

11:20 – 12:50 Wystąpienia plenarne

Sala nr 120

  • Dr hab. Justyna Maciąg, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Myślenie systemowe w doskonaleniu organizacji. Soft System Methodology w projektowaniu rozwiązań dydaktycznych
  • Dr inż. Ewa Marjańska, Politechnika Gdańska  - Paradoksy przywództwa - nowe spojrzenie na stare dylematy
  • Dr Joanna Czerska, Politechnika Gdańska - Mapowanie kierunków studiów na Wydziale Zarządzania i Ekonomii PG

12:50 - 13:40 lunch

13:40 –15:10  Warsztaty (do wyboru)

  • Dr Tammi Sinha, University of Surrey, UK  - Sustainability, CI Superpowers and Serious Play - exploring action and impact through LEGO (R) Serious Play (R)
    sala nr 125
  • Dr hab. Justyna Maciąg, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Kaizen – jak zaangażować pracowników i studentów w proces doskonalenia?
    sala nr 126
  • Dr Joanna Czerska, Politechnika Gdańska  - Lean, delegacje i ekologia, czyli o zielonej transformacji procesu, 
    sala nr 136

15:10 - 15:30 Przerwa kawowa – sesja posterowa

15:30 – 16:30 Wykład otwarty

Sala nr 120

  • Dr Tammi Sinha, University of Surrey, UK 
    Energising our universities through continuous improvement

19:00 Spotkanie integracyjne

PROGRAM DZIEŃ II – 25 czerwca 2025 r.

9:00-9:30 Przerwa kawowa

9:30-11:15 Wystąpienia plenarne

Sala nr 120

  • Dr Dobrochna Sztajerska, Małopolska Uczelnia Państwowa im. rtm. W. Pileckiego 
    w Oświęcimiu - Od problemu do rozwiązania: doświadczenia z wdrożenia Six Sigma w procesie dyplomowania
  • Dr inż. Maciej Pieńkowski, Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu  - Lean Gamification - jak elementy gier mogą pomóc w budowaniu zaangażowania na Uczelni Wyższej
  • Dr Anna Ludwiczak, Uniwersytet Zielonogórski  - Wykorzystanie Lean Management oraz głosu studentów w doskonaleniu procesów dydaktycznych

Podsumowanie

11:15 - 11:40 Przerwa kawowa

11:40 – 13:10 warsztaty do wyboru

  • Dr inż. Ewa Marjańska, Politechnika Gdańska - FRIS - Myślimy inaczej, działamy razem – style poznawcze i zespołowa synergia,
    sala 136
  • Dr Anna Ludwiczak, Uniwersytet Zielonogórski - Wykorzystanie Value Proposition Canvas (VPC) w doskonaleniu procesu dydaktycznego, 
    sala nr 126

13:10 - 14:00 lunch

14:00 – 15:30 Warsztaty do wyboru

  • Dr inż. Ewa Marjańska, Politechnika Gdańska 
    FRIS - Myślimy inaczej, działamy razem – style poznawcze i zespołowa synergia

lub

11:40 – 16:30 Warsztat (z przerwą lunchową)

Sala 125

  • Dr Dobrochna Sztajerska, Małopolska Uczelnia Państwowa im. rtm. W. Pileckiego 
    w Oświęcimiu - Projekt Six Sigma w dydaktyce: optymalizacja procesu jako droga do jakości akademickiej. Po zakończeniu warsztatów uczestnicy otrzymają certyfikat Six Sigma Yellow Belt.