Nakładem wydawnictwa Elsevier w czasopiśmie Transport Policy, ukazał się artykuł pt. Multi-level governance and modal thinking: Tensions in electric mobility transitions in European cities, którego współautorem jest dr Rafał Szymanowski. Tekst stanowi rezultat projektu ITEM (Inclusive Transition to Electric Mobility), które prowadziło międzynarodowe konsorcjum badawcze złożone z czterech uczelni: University of Oxford, Utrecht University, Institute of Transport Economics w Norwegii oraz UAM w Poznaniu. Badanie przeprowadzone na potrzeby tej publikacji, opiera się na analizie polityk transportowych, miejskich strategii zrównoważonego transportu oraz 50 wywiadach z decydentami – zarówno lokalnymi, jak i krajowymi – zaangażowanymi w rozwój mobilności elektrycznej w czterech europejskich miastach: Bristolu (Wielka Brytania), Oslo (Norwegia), Poznaniu (Polska) i Utrechcie (Holandia). Kluczowym wkładem jest pokazanie napięcia między krajową polityką promującą pojazdy elektryczne a miejskimi dążeniami do ograniczania ruchu samochodowego. Napięcie to wpływa – często nieświadomie – na sposób, w jaki lokalni decydenci postrzegają transformację transportową. Artykuł dostępny jest tutaj.
Elektryczna mobilność w miastach europejskich | Artykuł we współautorstwie dr. Rafała Szymanowskiego
