Data publikacji w serwisie:

Pracownicy Zakładu Systemów Medialnych i Prawa Prasowego współtwórcami rekomendacji Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dokument, którego współtwórcami są pracownicy Zakładu Systemów Medialnych i Prawa Prasowego. Zawiera on wytyczne dotyczące regulacji co do publikacji treści reklamowych w mediach społecznościowych. Rekomendacje dotyczyć mają zarówno agencji PR jak i reklamodawców oraz influencerów, a także form reklamy takich jak autopromocja i współpraca komercyjna.

W Rekomendacjach Prezesa UOKiK znajdziemy nie tylko metody oznaczania danych treści reklamowych, lecz również konsekwencje oraz regulacje prawne wynikające z nieprzestrzegania lub zastosowania błędnych oznaczeń. W dokumencie przeczytamy też o tym, w jaki sposób oznaczać dane treści, aby były one jak najbardziej przejrzyste zarówno dla stałych, jak i nowych odbiorców. W ramach projektu został przygotowany specjalny filtr, dzięki któremu twórcy wykorzystujący reklamę na portalach takich jak Facebook czy Instagram będą mogli oznaczać ją poprzez użycie hashtagu #OznaczamyReklamy. Z treścią raportu możecie zapoznać się tutaj.