Prezentujemy Wam wyniki badań przeprowadzonych przez pracowników i studentów naszego Wydziału na temat narzędzi wspierających rozwój kompetencji przyszłości, na przykładzie warsztatów medialnych. Badania ankietowe prowadzone były w roku akademickim 2023/2024, w czasie warsztatów organizowanych przez naukowców oraz media studenckie WNPiD.
Powstaniu publikacji przyświecało kilka celów. Jednym z nich było znalezienie odpowiedzi na pytanie: jaki był wpływ warsztatów medialnych na kompetencje medialne osób w nich uczestniczących. Autorzy rozdziałów II, III oraz IV zbadali deklaratywny poziom kompetencji medialnych uczniów. Kolejnym celem było ustalenie stosunku przedstawicieli pokolenia iGen do przekazów agitacyjnych, dystrybuowanych w mediach społecznościowych przez komitety wyborcze. Niniejsza publikacja stara się również odpowiedzieć na pytanie: jakie kompetencje medialne są we współczesnym świecie przydatne, aby stworzyć aktualny i merytoryczny podcast.
Praca składa się z siedmiu części.
- Rozdział I: rola Uniwersytetu w realizowaniu „misji” na gruncie edukacji medialnej.
- Rozdział II: warsztaty prasowe organizowane na WNPiD UAM.
- Rozdział III: warsztaty telewizyjne na WNPiD UAM.
- Rozdział IV: warsztaty radiowe na WNPiD UAM.
- Rozdział V: pokolenie iGen wobec przekazów agitacyjnych w mediach społecznościowych.
- Rozdział VI: warsztaty z tworzenia podcastów na WNPiD UAM w roku akademickim 2023/2024.
- Rozdział VII: podsumowanie i wnioski.