DrJacek Wyszyński

Jacek Wyszyński – w 1996 r. ukończył Marynkę, a w 2001 r. – politologię. W 1999 r. stworzył pierwszą stronę WWW wówczas Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Między 2006 a 2012 był odpowiedzialny za wszystkie aspekty związane z informatyką na WNPiD, na czele z wyposażeniem nowej siedziby w sprzęt komputerowy i multimedialny. Od 2010 roku adiunkt w Zakładzie Dziennikarstwa. Twórca koncepcji systemu do analizy zawartości programów telewizyjnych, w 2012 rozpoczął jego budowę, od 2014 – kieruje projektem CAST (http://cast.info.pl). Przewodniczący Rady Centrum Informatycznego UAM, Wydziałowy koordynator ds. e-learningu. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.

Główne zainteresowania naukowe:

  • Szeroko pojęte nowe media
  • Zagadnienia neutralności sieciowej.
  • Next Generation Internet.
  • Metodologia badań medioznawczych
  • Wykorzystanie CAST w badaniach medioznawczych
  • Cyfrowe repozytoria materiałów video

Udział w konferencjach:

  • XVI Międzynarodowa Konferencja Naukowa Europa XXI w., Słubice 2016
    Wyszyński, „Sieć TOR. Jedyna nadzieja niezależnych mediów czy siedlisko przestępców?”
  • 7 Ogólnopolskie Forum Operatorów Telekomunikacyjnych Fortel, Łódź 2016
    Kruger, J. Wyszyński, A. Węgłowski, „Inteligentne repozytorium treści multimedialnych w lokalnych sieciach TVK”
  • IV Kongres Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Poznań 2016
    Wyszyński, „Cyfrowe repozytoria w procesie badania mediów na przykładzie CAST”
  • Konferencja „Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego”, Ustroń 2016
    Piechocki, J. Wyszyński, „Czy istnieje życie poza Warszawą? Miasta polskie w programach informacyjnych na antenie ogólnokrajowej”
  • II Kongres Politologii. Kraków 2015
    Adamczewska, M. Piechocki, J. Wyszyński „Polskie wybory prezydenckie 2015 na antenie wybranych stacji telewizyjnych. Raport z badań.”
  • XV Międzynarodowa Konferencja Naukowa Europa XXI w., Słubice 2015
    Wyszyński, „Neutralność sieciowa. Wybrane aspekty.”

Prowadzone zajęcia dydaktyczne:

  • Technologie informacyjne
  • Dziennikarstwo internetowe
  • Techniki informatyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  • Reklama internetowa
  • Online journalism
  • Modern technologies in communication