Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Jesteś twórcą internetowym? Prowadzisz bloga lub vloga? Marzysz o karierze dziennikarza, pracownika mediów, marketera czy specjalisty z zakresu public relations? Proponujemy Ci studia, podczas których odbędziesz szereg praktycznych zajęć. Przygotujemy Cię do tworzenia autorskich materiałów audio i audiowizualnych. Dziennikarstwo będzie świetną okazją do zaangażowania się w działalność jednej z 7 redakcji wydziałowych.

Podczas zajęć poznasz zasady funkcjonowania współczesnych mediów i zrozumiesz zasady rządzące w redakcjach dziennikarskich. Dowiesz się czym jest etyka dziennikarska oraz jakie niebezpieczeństwa czyhają na ludzi „czwartej władzy”.  Odkryjesz tajniki komunikacji międzyludzkiej, a także dowiesz się jak przygotować efektywną reklamę czy kampanię promocyjną.

Grafika komputerowa?  Składanie tekstu? Programowanie? Web design? To wszystko czeka na Ciebie na naszym kierunku!

Postaw na praktyczny wymiar studiów!

Tryby studiowania: stacjonarny i niestacjonarny. Czas trwania: 3 lata (6 semestrów). Koszty: studia stacjonarne - nieodpłatne; studia niestacjonarne - 2200 zł/semestr. Cudzoziemcy podejmujący studia stacjonarne w języku polskim: 2600 zł/semestr (rok I), 2500 zł/semestr (rok II), 2200 zł/semestr (rok III).. Opłaty dla cudzoziemców. Terminy wnoszenia opłat za studia niestacjonarne.

Fotografia: Studencka Agencja Fotograficzna

Dziennikarstwo to kierunek, na którym rozwijam się pod każdym względem. Dużo praktyki i spotkań z inspirującymi ludźmi. Nabywam wiele umiejętności i doświadczeń, które w przyszłości mogą okazać się niezbędne. Nie mam żadnych wątpliwości, że był to świetny wybór.

Martyna Molewska, studentka Dziennikarstwa i komunikacji społecznej

Kariera

Ukończenie tego kierunku umożliwi Ci wiele perspektyw zatrudnienia m.in. jako dziennikarza telewizyjnego i radiowego, specjalisty ds. public relations, pracownika działów reklamy i promocji oraz rzecznika prasowego. Praktyczna wiedza pozwoli Ci otworzyć w przyszłości własną firmę medialną lub świadcząca usługi w zakresie promocji i reklamy. Wielu naszych absolwentów znajduje pracę w lokalnych, a także ogólnopolskich czasopismach i gazetach. Uczęszczanie na zajęcia w ramach nowych specjalności pozwoli Ci poszerzyć swoje kompetencje, które z pewnością doceni Twój przyszły pracodawca. Grafika komputerowa?  Składanie tekstu? Programowanie? Web design? To wszystko czeka na Ciebie na naszym kierunku!

Dr Bartłomiej Secler, kierownik kierunku

Dr Bartłomiej Secler

Studia mają przede wszystkim charakter praktyczny. Zapewniamy Wam dostęp do nowoczesnych sal i pracowni. Oferujemy atrakcyjne specjalizacje, na których zajęcia prowadzone są przez kadrę akademicką oraz praktyków – dziennikarzy, marketingowców, specjalistów z zakresu komunikacji rynkowej i medialnej. Studenci, ucząc się zawodu, jednocześnie realizują swoje dziennikarskie pasje w 7 redakcjach wydziałowych. Teoria połączona z praktyką daje zatem znakomite rezultaty. Absolwenci przygotowani są do wejścia w fascynujący świat mediów, komunikacji społecznej czy marketingu.

Specjalności

Kształcenie w ramach specjalności rozpoczyna się na 3 semestrze. Specjalność wybierana jest na 2 semestrze studiów. Warunkiem uruchomienia wybranej specjalności jest zapisanie się na nią minimum 25 chętnych.

Dziennikarstwo

Wybierając tę specjalność poznasz tajniki dziennikarstwa. Staniesz przed kamerą lub weźmiesz ją do ręki i zrealizujesz własny wywiad lub materiał reporterski. Będziesz miał również okazję poprowadzić własny program radiowy. Rozwiniesz swój warsztat pisarski oraz poznasz zasady funkcjonowania współczesnego dziennikarstwa. Dowiesz się jak powstaje NEWS, ale także jak wygląda praca w redakcji. Pozwoli Ci to, po zakończeniu studiów wejść bez obaw w świat dziennikarstwa. Dziś dziennikarzem może być każdy, Ty zostań profesjonalistą w tej dziedzinie!

Udostępniamy naszym studentom zaplecze dydaktyczne oraz  oprogramowania i wiele innych, które pozwalają realizować swoje zainteresowania, projekty i pasje. Praca na wysokiej jakości sprzęcie sprzyja zdobywaniu umiejętności praktycznych, które mogą okazać się przydatne w znalezieniu wymarzonej kariery lub realizowaniu swojego hobby. Mamy dla Was przygotowane nie tylko specjalnie wyposażone sale, ale także sprzęt, do którego macie dostęp i na którym możecie pracować, gdy tylko macie potrzebę.

Marketing online

Zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie e-marketingu na polskim i międzynarodowym rynku stale rośnie. Wraz z cenionym w środowisku online marketingu firmami współtworzymy specjalność, która odpowiada na wyzwania współczesności. Podczas studiów zostaniesz przygotowany do tworzenia własnych projektów z wykorzystaniem social media, kampanii wirusowych czy optymalizacji w wyszukiwarkach internetowych (SEO).

Reklama i public relations

Skuteczna reklama i promocja wymaga zarówno szerokiej wiedzy, jak i wielu umiejętności. Wybierając tę specjalność zdobędziesz jedno i drugie. Poznasz tajniki reklamy, zarówno prasowej, radiowej, telewizyjnej jak i internetowej. Dowiesz się także jak konstruować artykuł promocyjny oraz jak profesjonalnie przygotować i przeprowadzić kampanię reklamową. Dzięki zajęciom z grafiki i fotografii reklamowej będziesz w stanie przygotować materiały promocyjne i reklamowe. Zdobędziesz też praktyczne umiejętności z zakresu budowania marki danego produktu.

Sprawdź przedmioty na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Zaplecze dydaktyczne

STUDIO TELEWIZYJNE

W budynku naszego Wydziału znajduje się profesjonalne studio telewizyjne wraz z reżysernią. Studio to  powierzchnia 60m2 pozostająca do dyspozycji naszych studentów. Jest to nie tylko miejsce odbywania się zajęć z pracowni telewizyjnej, warsztatu dźwięku i obrazu czy wielu innych ścieżek tematycznych. Tam studenci realizujący swoje materiały, pracujący w wydziałowych redakcjach czy realizujący inne projekty mogą spędzić czas i wykorzystać wszystkie możliwości studia telewizyjnego, aby sprawiać, by ich materiały stawały się coraz lepsze.

STUDIO RADIOWE

Do dyspozycji studentów, którzy zainteresowani są tym, jak wygląda kariera w medium innym, niż telewizja, oddane jest także studio radiowe, przy którym znajduje się reżysernia. Podobnie, jak w przypadku studia telewizyjnego, tutaj również odbywają się zajęcia z pracowni i reklamy radiowej, warsztatu dźwięku i obrazu, warsztaty z dykcji i emisji głosu oraz specjalistyczne zajęcia z dźwięku. Studio pozostaje także stale pozostawione do użytku przez studentów działających w wydziałowych redakcjach, przygotowujących projekty na zajęcia oraz każdej osoby zainteresowanej działaniem w radiu.

PRACOWNIE KOMPUTEROWE

Nasz Wydział daje swoim studentom możliwość samodzielnego rozwoju nie tylko poprzez studia radiowe i telewizyjne, ale także poprzez wyposażenie budynku w trzy pracownie komputerowe. Wszystkie posiadają komputery iMac firmy Apple i pracują w oparciu o system OS X. Oczywiście odbywają się w nich zajęcia różnego typu, pracownie jednak są cały czas dostępne i oddane do użytku dla studentów.

Każdy z komputerów posiada szereg programów, dzięki którym studenci mogą stale podnosić swoje kwalifikacje i rozwijać umiejętności z zakresu grafiki, obróbki zdjęć, dźwięku czy wideo.

WYPOŻYCZALNIA SPRZĘTU

Jeśli pracujecie nad projektem, który wymaga od Was opuszczenia budynku i udania się gdzieś wraz z potrzebnym sprzętem, WNPiD daje Wam taką możliwość. Po krótkiej instrukcji i kilku zasadach bezpiecznego użytkowania sprzętu nasi studenci mogą wypożyczyć potrzebny im sprzęt i wyruszyć poza wydziałowe mury, aby tam sprawdzić swoje umiejętności i realizować swoje cele.

Jak zostać studentem WNPiD?

Pamiętaj, że rekrutacja rozpocznie się 1 czerwca i potrwa do 11 lipca. Sprawdź terminy rekrutacji.

Zapisz się! (studia niestacjonarne)

Kontakt

pracownik sekretariatu

Krystyna Tyczewska

Pracownik sekretariatu

e-mail: krystyna.tyczewska@amu.edu.pl

tel. 61 829 6511