Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Studia magisterskie, to nowe specjalności, a nowe specjalności to nowe możliwości! To najbardziej popularny kierunek studiów magisterskich na naszym Wydziale. Nic w tym dziwnego – praktyczne zajęcia w laboratoriach komputerowych i studiach produkcyjnych oraz postprodukcyjnych. Studia na tym kierunku otworzą przed Tobą nowe horyzonty.

Zapisz się! (studia niestacjonarne)

Tryb studiowania: stacjonarny i niestacjonarny. Czas trwania: 2 lata ( 4 semestry). Koszty: studia stacjonarne - nieodpłatne; studia niestacjonarne - 2500 zł/semestr; cudzoziemcy podejmujący studia stacjonarne w języku polskim - 3000 zł/semestr. Opłaty dla cudzoziemców. Terminy wnoszenia opłat za studia niestacjonarne.

Fotografia: Studencka Agencja Fotograficzna

Studiowanie to nie tylko nauka, ale także poznanie świetnych ludzi. WNPiD jest idealnym miejscem, do tego aby nawiązać przyjaźnie na lata, a studia na tym wydziale, pozwolą rozwinąć swoje pasje i zainteresowania.

Kamil Pacholczyk, student Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Kariera

Zajęcia w ramach nowych specjalności poszerzą Twoje kompetencje, które z pewnością doceni Twój przyszły pracodawca. Zajęcia z grafiki komputerowej i składu tekstu to tylko wybrane z wielu przedmiotów, które z powodzeniem pozwolą Ci znaleźć pracę w każdej dziedzinie. Ukończenie naszych studiów pozwoli Ci bez większych trudności rozpocząć karierę dziennikarza telewizyjnego i radiowego, specjalisty ds. public relations, pracownika działów reklamy i promocji oraz rzecznika prasowego. Praktyczna wiedza pozwoli Ci otworzyć w przyszłości własną firmę medialną lub świadcząca usługi w zakresie promocji i reklamy. Wielu naszych absolwentów znajduje pracę w lokalnych, a także ogólnopolskich mediach.

Dr hab. Aleksandra Kaniewska-Sęba, kierownik kierunku

Aleksandra Kaniewska-Sęba

Pod okiem doświadczonych wykładowców i praktyków uzyskasz specjalistyczną wiedzę i umiejętności z obszaru starych i nowych mediów. Zdobędziesz pierwsze szlify jako dziennikarz czy organizator eventów. Poznasz tajniki pracy jako specjalista ds. reklamy, public relations czy social media. Program studiów wypełniony jest zajęciami praktycznymi, a do Twojej dyspozycji pozostają profesjonalne pracownie i laboratoria komputerowe. Mamy sprawdzony przepis na kapitalne studia z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej i… nie zawahamy się go użyć!

Specjalności

Kształcenie w ramach specjalności rozpoczyna się na 2 semestrze. Specjalność wybierana jest na 1 semestrze studiów. Warunkiem uruchomienia wybranej specjalności jest zapisanie się na nią minimum 25 chętnych.

Dziennikarstwo

Wybierając tę specjalność poznasz tajniki dziennikarstwa. Staniesz przed kamerą lub weźmiesz ją do ręki i zrealizujesz własny wywiad lub materiał reporterski . Będziesz miał również okazję poprowadzić własny program radiowy. Rozwiniesz swój warsztat pisarski oraz poznasz zasady funkcjonowania współczesnego dziennikarstwa. Dowiesz się jak powstaje NEWS, ale także jak wygląda praca w redakcji. Pozwoli Ci to, po zakończeniu studiów wejść bez obaw w świat dziennikarstwa. Dziś dziennikarzem może być każdy, Ty zostań profesjonalistą w tej dziedzinie!

Udostępniamy naszym studentom zaplecze dydaktyczne oraz  oprogramowania i wiele innych, które pozwalają realizować swoje zainteresowania, projekty i pasje. Praca na wysokiej jakości sprzęcie sprzyja zdobywaniu umiejętności praktycznych, które mogą okazać się przydatne w znalezieniu wymarzonej kariery lub realizowaniu swojego hobby. Mamy dla Was przygotowane nie tylko specjalnie wyposażone sale, ale także sprzęt, do którego macie dostęp i na którym możecie pracować, gdy tylko macie potrzebę.

Dziennikarstwo specjalistyczne NOWOŚĆ!

W ostatnich latach mamy do czynienia ze zjawiskiem powstawania coraz większej liczby mediów tematycznych i specjalistycznych. Telewizyjne kanały uniwersalne tracą audytorium na rzecz programów tematycznych, prasa ogólnoinformacyjna ustępuje miejsce czasopismom specjalistycznym. To samo dzieje się w internecie. Odbiorcy nie chcą już treści uniwersalnych, typowych dla kultury masowej. Potrzebują mediów zaspokajających ich konkretne zainteresowania i pasje – sportowe, podróżnicze, modowe, muzyczne czy polityczne. Dlatego też zawód dziennikarza ewoluuje w kierunku dalszej specjalizacji. Dziennikarz nie musi już znać się na wszystkim (choć nadal powinien mieć szeroką wiedzę ogólną), ale sportowy powinien znać się na sporcie, a modowy na modzie. Dlatego też specjalność dziennikarstwo specjalistyczne jest odpowiedzią na ten proces, a zarazem świetną kontynuacją zarówno dla absolwentów tradycyjnej specjalność dziennikarskiej, jak i studentów studiów licencjackich z zakresu marketingu i komunikacji. Studiując tą specjalność poznasz tajniki pracy dziennikarza sportowego, muzycznego czy śledczego oraz zdobędziesz umiejętności efektywnego wykorzystywania tej wiedzy w praktyce.

Promocja i obsługa eventów

Jeśli planujesz zostać event managerem i kontynuować swoją karierę w agencjach eventowych i reklamowych, korporacjach, firmach HR, lub instytucjach administracji publicznej. Specjalność „Promocja i obsługa eventów” jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku pracy. W czasie studiów zdobędziesz szeroką wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy na stanowisku event managera. Studiując promocję i obsługę eventów poznasz branżę eventową i jej funkcjonowanie; nauczysz się tworzyć kosztorys eventu, oferty, scenariusza, prezentacji na potrzeby klientów i zasad startowania w przetargach; zdobędziesz wiedzę na temat prawnych aspektów organizacji eventów; poznasz szczegółowo wszystkie etapy przebiegu eventu od planowania aż do rozliczenia.

Reklama i public relations NOWOŚĆ!

Skuteczna komunikacja jest podstawą egzystencji i efektywnego funkcjonowania każdej instytucji - firmy, urzędu, organizacji non-profit, partii politycznej. Wszystkie one zatrudniają specjalistów od marketingu i komunikacji społecznej. Mają w swoich strukturach działy marketingu, biura prasowe i działy komunikacji, które odpowiadają za kampanie reklamowe oraz codzienną komunikację z interesariuszami – klientami, dziennikarzami, partnerami biznesowymi, czyli public relations. Rozwój nowych mediów sprawił, że istnieje coraz większa potrzeba zatrudniania pracowników specjalizujących się w nowoczesnych formach reklamy internetowej oraz narzędziach e-PR. Wybierając tę specjalność zdobędziesz wiedzę, kompetencje i umiejętności do pracy na tych stanowiskach. Poznasz tajniki reklamy, zarówno tej tradycyjnej jak i internetowej oraz nowoczesne narzędzia public relations i nauczysz się ich efektywnego wykorzystania.

Zarządzanie komunikacją w biznesie

Każdego roku wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie komunikacji w biznesie. Poszukiwane są osoby potrafiące skutecznie przetwarzać informacje i dbać o ich prawidłowy przepływ. U nas poznasz mechanizmy zarządzania komunikacją. Na zajęciach prowadzonych przez wybitnych specjalistów z branży zrozumiesz, na czym polega komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie oraz zarządzanie informacją w sytuacji kryzysowej. Po zakończeniu studiów umiejętność korzystania z nowoczesnych technik i środków komunikacji będzie Twoim wielkim atutem, o którym warto wspomnieć w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

Sprawdź przedmioty na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Zaplecze dydaktyczne

STUDIO TELEWIZYJNE

W budynku naszego Wydziału znajduje się profesjonalne studio telewizyjne wraz z reżysernią. Studio to  powierzchnia 60m2 pozostająca do dyspozycji naszych studentów. Jest to nie tylko miejsce odbywania się zajęć z pracowni telewizyjnej, warsztatu dźwięku i obrazu czy wielu innych ścieżek tematycznych. Tam studenci realizujący swoje materiały, pracujący w wydziałowych redakcjach czy realizujący inne projekty mogą spędzić czas i wykorzystać wszystkie możliwości studia telewizyjnego, aby sprawiać, by ich materiały stawały się coraz lepsze.

STUDIO RADIOWE

Do dyspozycji studentów, którzy zainteresowani są tym, jak wygląda kariera w medium innym, niż telewizja, oddane jest także studio radiowe, przy którym znajduje się reżysernia. Podobnie, jak w przypadku studia telewizyjnego, tutaj również odbywają się zajęcia z pracowni i reklamy radiowej, warsztatu dźwięku i obrazu, warsztaty z dykcji i emisji głosu oraz specjalistyczne zajęcia z dźwięku. Studio pozostaje także stale pozostawione do użytku przez studentów działających w wydziałowych redakcjach, przygotowujących projekty na zajęcia oraz każdej osoby zainteresowanej działaniem w radiu.

PRACOWNIE KOMPUTEROWE

Nasz Wydział daje swoim studentom możliwość samodzielnego rozwoju nie tylko poprzez studia radiowe i telewizyjne, ale także poprzez wyposażenie budynku w trzy pracownie komputerowe. Wszystkie posiadają komputery iMac firmy Apple i pracują w oparciu o system OS X. Oczywiście odbywają się w nich zajęcia różnego typu, pracownie jednak są cały czas dostępne i oddane do użytku dla studentów.

Każdy z komputerów posiada szereg programów, dzięki którym studenci mogą stale podnosić swoje kwalifikacje i rozwijać umiejętności z zakresu grafiki, obróbki zdjęć, dźwięku czy wideo.

WYPOŻYCZALNIA SPRZĘTU

Jeśli pracujecie nad projektem, który wymaga od Was opuszczenia budynku i udania się gdzieś wraz z potrzebnym sprzętem, WNPiD daje Wam taką możliwość. Po krótkiej instrukcji i kilku zasadach bezpiecznego użytkowania sprzętu nasi studenci mogą wypożyczyć potrzebny im sprzęt i wyruszyć poza wydziałowe mury, aby tam sprawdzić swoje umiejętności i realizować swoje cele.

Zapisz się!

O przyjęcie mogą się ubiegać absolwenci studiów pierwszego stopnia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna lub kierunku pokrewnym. Absolwenci innych kierunków niż dziennikarstwo i komunikacja społeczna w okresie do końca studiów zobowiązani są zdać egzaminy z następujących modułów kształcenia (przedmiotów), jeżeli nie zaliczyli ich w trakcie dotychczasowych studiów: Wstęp do nauki o komunikowaniu; Gatunki dziennikarskie; Prawo mediów. Wykaz przedmiotów oraz tryb ich zaliczenia określa prodziekan WNPiD na podstawie analizy suplementu dokumentującego przebieg dotychczasowych studiów

Postępowanie kwalifikacyjne dla absolwentów studiów pierwszego stopnia tego samego lub pokrewnego kierunku

Elementy postępowania kwalifikacyjnego

Wymagane minimum 

Maks punktów

Waga elementu

Maks. wynik

1) ocena na dyplomie ukończenia studiów wyższych

-

5

1

5

Liczba punktów możliwa do uzyskania w postępowaniu kwalifikacyjnym

5

Pamiętaj, że rekrutacja na studia stacjonarne trwa do 20 września.

Zapisz się! (studia niestacjonarne)

Kontakt

pracownik sekretariatu

Krystyna Tyczewska

Pracownik sekretariatu

e-mail: krystyna.tyczewska@amu.edu.pl

tel. 61 829 6511