
Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM to miejsce, w którym każdy może rozwinąć swoje umiejętności. Od pracy w jednym z licznych mediów studenckich, przez organizację różnego rodzaju wydarzeń, do realizacji filmowej i telewizyjnej.
Tryb studiowania: stacjonarny i niestacjonarny.
Czas trwania: 2 lata ( 4 semestry).
Koszt: nieodpłatne – studia stacjonarne; 1,900 zł/semestr – studia niestacjonarne (zobacz terminy wnoszenia opłat).
Studia prowadzone są w języku polskim.
Harmonogram postępowania rekrutacyjnego
Kontakt: mgr Krystyna Tyczewska, tel. 61 829 6517,
adres e-mail: krystyna.tyczewska@amu.edu.pl.
Kontynuacja studiów na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna to świetna okazja do pogłębienia swojej wiedzy oraz zdobycia nowych umiejętności z zakresu warsztatu dziennikarstwa i szeroko rozumianej komunikacji społecznej. Jeśli jesteś absolwentem kierunków pokrewnych, jak komunikacja społeczna czy nauki polityczne studia na tym kierunku otworzą przed Tobą nowe horyzonty.
Studia II stopnia (magisterskie) trwają dwa lata, podczas których realizowane są przedmioty podstawowe dla danego kierunku, a także szereg modułów specjalnościowych. Aby ukończyć studia, należy przygotować pod opieką wybranego pracownika naukowego pracę magisterską.
MODUŁ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO |
Język obcy (do wyboru) |
Bezpieczeństwo i higiena pracy |
Soft skills |
MODUŁ KSZTAŁCENIA PODSTAWOWEGO |
Psychologia społeczna |
Zajęcia do wyboru (dwa przedmioty) |
MODUŁ KSZTAŁCENIA KIERUNKOWEGO |
Teoria komunikowania masowego |
Stosunki międzynarodowe |
Metody badań medioznawczych |
Komunikowanie międzynarodowe i międzykulturowe |
Opinia publiczna |
Prawo autorskie |
Pragmatyka językowa |
Analiza dyskursu medialnego |
Media lokalne i środowiskowe |
Ekonomika mediów |
Seminarium magisterskie (do wyboru) |
Praktyka zawodowa (3 miesiące, 13 tygodni, 65 dni lub 520 godz.) |
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALNOŚCIOWEGO: reklama i promocja |
Marketing |
Wprowadzenie do pracy w studio radiowym i telewizyjnym |
Podstawy reklamy |
Psychologia reklamy |
Promocja |
Badania marketingowe |
Grafika reklamowa |
Reklama w Internecie |
Public Relations |
Prawo reklamy |
Negocjacje |
Budowanie marki |
Kampanie reklamowe |
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALNOŚCIOWEGO: dziennikarstwo |
Pracownia prasowa |
Pracownia radiowa |
Pracownia telewizyjna |
Wprowadzenie do pracy w studio radiowym i telewizyjnym |
Dziennikarstwo internetowe |
Marketing i reklama |
Techniki nowych mediów |
Trening interpersonalny |
Fotografia prasowa |
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALNOŚCIOWEGO: nowe media |
Rysunek |
Wprowadzenie do pracy w studio radiowym i telewizyjnym |
Dźwięk |
Montaż |
Kreatywne myślenie |
Grafika |
Fotografia |
Programowanie |
DTP |
Film |
Animacja |
Web design |
Projekty internetowe |
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALNOŚCIOWEGO: zarządzanie komunikacją w biznesie |
Analizy i badania w komunikacji marketingowej |
Komunikacja poprzez nowe media |
Zarządzanie komunikacją wewnętrzną w firmie |
Zarządzanie informacją w sytuacji kryzysowej |
Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych |
Kreatywność w biznesie |
Komunikacja interpersonalna |
Odpowiedzialność społeczna biznesu |
Portale społecznościowe w komunikacji |
Programowanie neurolingwistyczne |
Marketing i reklama |
Zintegrowana komunikacja marketingowa przedsiębiorstwa |
Zarządzanie projektem |
Brand planning |
Media relations |
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALNOŚCIOWEGO: dziennikarstwo sportowe i zarządzanie w sporcie |
Warsztat radiowego dziennikarza sportowego |
Warsztat telewizyjnego dziennikarza sportowego |
Warsztat prasowego dziennikarza sportowego |
Warsztat internetowego dziennikarza sportowego |
Wprowadzenie do pracy w studio radiowym i telewizyjnym |
Montaż materiałów sportowych |
Historia sportu |
Techniki pracy sprawozdawcy sportowego. Piłka nożna |
Techniki pracy sprawozdawcy sportowego. Piłka siatkowa |
Techniki pracy sprawozdawcy sportowego. Żużel |
Public relations i media relations w sporcie |
Management w klubie sportowym |
Dietetyka i doping w sporcie |
Organizacja, promocja i zarządzanie imprezami sportowymi |
Sport jako instrument polityki |
Marketing sportowy |
Zagraniczna prasa sportowa |
Psychologia sportu w praktyce |
Uczęszczanie na zajęcia w ramach nowych specjalności pozwoli Ci poszerzyć swoje kompetencje, które z pewnością doceni Twój przyszły pracodawca. Zajęcia z grafiki komputerowej i składu tekstu to tylko wybrane z wielu przedmiotów, które z powodzeniem pozwolą Ci znaleźć pracę w każdej dziedzinie. Ukończenie naszych studiów pozwoli Ci bez większych trudności rozpocząć karierę dziennikarza telewizyjnego i radiowego, specjalisty ds. public relations, pracownika działów reklamy i promocji oraz rzecznika prasowego. Praktyczna wiedza pozwoli Ci otworzyć w przyszłości własną firmę medialną lub świadcząca usługi w zakresie promocji i reklamy. Wielu naszych absolwentów znajduje pracę w lokalnych, a także ogólnopolskich mediach.
Dziennikarstwo
Wybierając tę specjalność poznasz tajniki dziennikarstwa. Staniesz przed kamerą lub weźmiesz ją do ręki i zrealizujesz własny wywiad lub materiał reporterski . Będziesz miał również okazję poprowadzić własny program radiowy. Rozwiniesz swój warsztat pisarski oraz poznasz zasady funkcjonowania współczesnego dziennikarstwa. Dowiesz się jak powstaje NEWS, ale także jak wygląda praca w redakcji. Pozwoli Ci to, po zakończeniu studiów wejść bez obaw w świat dziennikarstwa.
Dziennikarstwo sportowe i zarządzanie w sporcie
Dziennikarstwo sportowe to nie studiowanie – to hobby w czystej postaci. Podczas 2 lat studiowania spotkasz się z najwybitniejszymi polskimi dziennikarzami sportowymi, pogłębisz swoją wiedzę z zakresu historii sportu. Będziesz uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez znanych komentatorów i sprawozdawców sportowych. Specjalistyczne zajęcia ze sportowego marketingu, managementu, public relations przeprowadzą dla Ciebie menadżerowie pracujący dla największych polskich klubów sportowych. Nauczysz się obsługiwać konferencje prasowe i wydarzenia sportowe. Weźmiesz udział w profesjonalnych warsztatach współorganizowanych przez Canal+.
Nowe Media (studia stacjonarne!)
Wybierając specjalność Nowe Media, zrozumiesz specyfikę nowoczesnych technologii oraz nauczysz się sprawnie wykorzystywać je w życiu prywatnym i pracy zawodowej. Zajęcia z rysunku, grafiki, animacji, dźwięku, obrazu, filmu, programowania, czy montażu pozwolą Ci zdobyć praktyczne umiejętności poruszania się w środowisku produkcyjnym. Realizując projekty w ramach zajęć zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci znaleźć zatrudnienie w mediach integrujących Internet i prasę, telewizję i radio, a także w mediach społecznościowych.
Reklama i promocja
Skuteczna reklama i promocja wymaga zarówno szerokiej wiedzy, jak i wielu umiejętności. Wybierając tę specjalność zdobędziesz jedno i drugie. Tutaj poznasz tajniki reklamy prasowej, radiowej, telewizyjnej i internetowej. Dowiesz się także jak konstruować tekst reklamowy oraz jak profesjonalnie przygotować i przeprowadzić kampanię reklamową. Dzięki zajęciom z grafiki i fotografii reklamowej będziesz w stanie przygotować materiały promocyjne. Zdobędziesz praktyczne umiejętności z zakresu budowania marki danego produktu, które są poszukiwane przez pracodawców z branży.
Zarządzanie i komunikowanie w biznesie
Każdego roku wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie komunikacji w biznesie. Poszukiwane są osoby potrafiące skutecznie przetwarzać informacje i dbać o ich prawidłowy przepływ. U nas poznasz mechanizmy zarządzania komunikacją. Na zajęciach prowadzonych przez wybitnych specjalistów z branży zrozumiesz, na czym polega komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie oraz zarządzanie informacją w sytuacji kryzysowej. Po zakończeniu studiów umiejętność korzystania z nowoczesnych technik i środków komunikacji będzie Twoim wielkim atutem, o którym warto wspomnieć w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
O przyjęcie mogą się ubiegać absolwenci studiów pierwszego stopnia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna lub kierunku pokrewnym. Absolwenci innych kierunków niż dziennikarstwo i komunikacja społeczna w okresie do końca studiów zobowiązani są zdać egzaminy z następujących modułów kształcenia (przedmiotów), jeżeli nie zaliczyli ich w trakcie dotychczasowych studiów: Wstęp do nauki o komunikowaniu; Gatunki dziennikarskie; Prawo mediów. Wykaz przedmiotów oraz tryb ich zaliczenia określa prodziekan WNPiD na podstawie analizy suplementu dokumentującego przebieg dotychczasowych studiów.
Jak zostać studentem WNPiD?
KROK 1. Zarejestruj się w Systemie Internetowej Rekrutacji.
KROK 2. Wprowadź dane i wybierz kierunek.
KROK 3. Wprowadź opłatę rekrutacyjną.
KROK 4. Oczekuj na wyniki rekrutacji, które możesz sprawdzać w zakładce „Wyniki Rekrutacji”.
KROK 5. Złóż w wyznaczonym terminie komplet dokumentów i czekaj na informacje o przyjęciu na studia.
KROK 6. Witamy na WNPiD!
Proces rekrutacyjny odbywa się przez uniwersytecki system Internetowej Rekrutacji.
Zobacz kalendarz rekrutacji.
W przypadku studentów niestacjonarnych (zaocznych) rekrutacja trwa do wyczerpania limitu miejsc.
Wymagane dokumenty:
1. Wydrukowany i podpisany formularz stanowiący podanie o przyjęcie na studia.
2. Poświadczona przez UAM kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych.
3. W przypadku aplikacji na inny kierunek studiów niż ukończony niezbędne jest dołączenie suplementu.
4. Poświadczona przez Komisję Rekrutacyjną UAM kserokopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata.
Dokumenty należy składać do sekretariatu (pokój nr 44, parter) do mgr Krystyny Tyczewskiej, tel. 61 829 6517, adres e-mail: krystyna.tyczewska@amu.edu.pl. (poniedziałek – piątek: 9 – 14.30) lub przesłać na adres wydziału (ul. Umultowska 89a, 61-614 Poznań).