Produkcja audiowizualna

Ruszamy z nowym kierunkiem studiów magisterskich – Produkcja audiowizualna, na którym połączyliśmy Dziennikarstwo i komunikację społeczną z Produkcją filmową i telewizyjną. Nauki społeczne i sztuka na jednym kierunku!

Tryb studiowania: stacjonarny. Czas trwania: 2 lata (4 semestry). Koszty: studia stacjonarne - bezpłatne; cudzoziemcy podejmujący studia stacjonarne w języku polskim - 3000 zł/semestr. Opłaty dla cudzoziemców. .

Kariera

Coraz widoczniejsze na współczesnym rynku pracy jest zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie produkcji audiowizualnej. Jako absolwent kierunku Produkcja audiowizualna z powodzeniem znajdziesz pracę w:  telewizji, studiach filmowych, instytucjach kultury i sztuki, agencjach public relations czy marketingowych. Co więcej, będziesz także przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie tworzenia utworów audiowizualnych i ich promocji, co jest zjawiskiem pożądanym na współczesnym rynku pracy.

Dr hab. Dominika Narożna

Studiując na tym kierunku zdobędziesz nie tylko wiedzę, ale przede wszystkim kompetencje i umiejętności w zakresie produkcji audiowizualnej. Gwarantują to Tobie wykładowcy „z górnej półki”, profesjonalny sprzęt audiowizualny będący w dyspozycji studentów oraz prostudencka atmosfera na WNPiD. Unikatowy charakter studiów sprowadza się łączenia nauki z pasją, możliwości tworzenia produkcji audiowizualnych pod okiem fachowców w czasie prowadzonych pracowni i warsztatów oraz bezwarunkowe przenikanie sztuki do treści programowych studiów.

Specjalności*

Promocja form audiowizualnych 

Promocja form audiowizualnych – jest dedykowana tym, którzy w ramach podejmowanej działalności, będą propagować różne gatunki audiowizualne. Jej absolwentami staną się potencjalni pracownicy nie tylko wytwórni filmowych czy mediów audiowizualnych, lecz także agencji public relations lub marketingowych oraz instytucji publicznych (działy kultury i sztuki).  Na specjalności poznasz metody i narzędzia promocji produkcji audiowizualnej w teorii i praktyce oraz sposoby kreowania wizerunku firmy czy instytucji przy pomocy sfery audiowizualnej.

Producent audiowizualny – freelancer 

Producent audiowizualny – freelencerkierowana jest do tych, którzy chcą w przyszłości tworzyć własne materiały audiowizualne (począwszy od news’ów, poprzez reklamy i teledyski, a skończywszy na reportażach i filmach dokumentalnych). Jej absolwentami będą osoby przygotowane do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie produkcji różnych form działalności audiowizualnej stworzonych na zlecenie różnych podmiotów otoczenia zewnętrznego (np. telewizji, instytucji publicznych czy przedsiębiorstw). Na specjalności od A do Z dowiesz się, jak prowadzić własną firmę zajmującą się produkcją audiowizualną (organizacja, finanse, kreatywne procesy).

* Specjalności oferowane w roku akademickim 2021/2022. Kształcenie w ramach specjalności rozpoczyna się na 2 semestrze. Specjalność wybierana jest na 1 semestrze studiów. Warunkiem uruchomienia wybranej specjalności jest zapisanie się na nią minimum 20 chętnych.

Sprawdź przedmioty na kierunku Produkcja audiowizualna

Kadra

Na kierunku Produkcja audiowizualna twoje zajęcia poprowadzą nie tylko doświadczeni dydaktycy akademiccy (z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz z Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi), lecz także praktycy realizujący  materiały audiowizualne na rzecz różnych podmiotów (tj.: BBC World, Royal National Teathre, Warszawska Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, TVN S.A., Polsat, TVP S.A.) czy też prowadzący własną firmę produkującą materiały audiowizualne (np. Mome.pl czy StudioSoho).

Wykładowcy

Ewa Ewart - dziennikarka i wielokrotnie nagradzana reżyserka filmów dokumentalnych, specjalizującą się w filmach przełomowych oraz mocno przemawiających do odbiorcy. Urodziła się i wychowała w Polsce, ale większość swojego życia zawodowego spędziła w Wielkiej Brytanii, pracując dla telewizji BBC. Jej filmy dokumentalne ujawniły nowe informacje o kwestiach między innymi takich jak korupcja w Rosji Borysa Jelcyna, tajne więzienia w Korei Północnej, wojna domowa w Kolumbii czy  tajny i nielegalny program CIA ekstradycji w trybie nadzwyczajnym osób podejrzanych o terroryzm. Od kilku lat Ewa Ewart jest prezenterką pasma filmów dokumentalnych o tematyce zagranicznej w TVN24 i TVN24Bis.

Joanna Monowid - rozpoczęła pracę w świecie kultury i sztuki w biurze prasowym Międzynarodowego Festiwalu Filmów Animowanych ANIMATOR w 2010 roku. Jej pierwsza produkcja filmowa, film krótkometrażowy „Leon i Barbara” w reżyserii Marcina Mikulskiego, została doceniona na wielu festiwalach, między innymi Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz Festiwalu Filmu i Sztuki „Dwa Brzegi” w Kazimierzu Dolnym. W Wielkiej Brytanii pracowała na planach niezależnych produkcji, w tym filmu „Pommel” w reżyserii Parisa Zarcilli, który otrzymał nominację do nagrody BAFTA. Pracowała w firmie Playful Productions odpowiedzialnej za produkcję i zarządzanie spektaklami teatralnymi oraz musicalami takimi jak „Wicked”, „Kinky Boots”, „Dirty Dancing” czy „Shrek”.

Joanna Kalicka-Molin - doświadczenie zawodowe zbierała w różnych branżach. W Kompani Piwowarskiej była odpowiedzialna za komunikację produktową, relacje z mediami czy działania CSR. Po piwach przeszedł czas na wyższe procenty i łódkę Bols. Dzięki pracy w Grupie CEDC mogła samodzielnie stworzyć system komunikacji wewnętrznej, odpowiadała również za szeroko pojętą komunikację oraz działania kryzysowe. Następnie w Grupie ROVESE m.in. tworzyła strategię wizerunkową dla grupy w regionie CEE. Kolejnym krokiem w karierze było stanowisko szefowej komunikacji w firmie farmaceutycznej Teva, gdzie wykorzystywała swoje doświadczenie prowadząc projekty na płaszczyźnie zarówno lokalnej jak i międzynarodowej.

Kamil Biegański – producent filmów reklamowych, założyciel i Creative Art Director poznańskiej agencji mome.pl. Pracował dla wielu polskich i międzynarodowych marek, takich jak Lidl, OLX, Raben Group, Profitroom, Sheraton, Nivea, IKEA czy Międzynarodowe Targi Poznańskie. Zajmuje się produkcją spotów wizerunkowych, filmów korporacyjnych i produktowych dla firm, inicjatyw i samorządów (m.in. Miasto Poznań, Miasto Jarocin, Poznań Gen-Y City, Study in Poznań). Jest twórcą virali filmowych (“Happy Poznań”, “People of World Youth Day”) oraz relacji z wydarzeń branżowych, targów i festiwali (m.in. Perspektywy Women in Tech, Bieg Niepodległości, Poznań Game Arena, Męskie Granie). Prowadzona przez niego agencja mome.pl specjalizuje się w produkcji filmów wizerunkowych, animacji, streamingów oraz opracowywaniu strategii videomarketingowych.

Piotr Wiza - kompozytor,  aranżer, pianista i pedagog. Jest założycielem  zespołu Sun Flower Orchestra, współautor sukcesów Justyny Szafran (np. Grand Prix na festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, w 1996 roku). Współpomysłodawca i producent wykonawczy pierwszej i drugiej edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Filmowej „TPSA Music & Film” przy agencji Viva Art. Music  Marka Szpendowskiego (1999, 2000).Dzięki jego prywatnym kontaktom i staraniom odbyły się w Polsce koncerty takich sław jak: Electric Light Orchestra Part Two, Vladimir Cosma, Jacques Luck Ponty, Ennio Moriccone  (po raz pierwszy w Polsce) czy Basia Trzetrzelewska.

Prof. Marek Hendrykowski – profesor nauk humanistycznych, pracuje na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autor książek: „Słownik terminów filmowych” (1994), „Sztuka krótkiego metrażu/The Art of the Short Film” (1996), „Film jako źródło historyczne” (2000), „Andrzej Munk” (2011), „Eroica” (2012), „Semiotyka ruchomych obrazów” (2014), „Współczesna adaptacja filmowa” (2015), „Proksemika. Studia z semiotyki i antropologii kultury” (2016), „News. Antropologia – (po)etyka - kultura” (2016), „Scenariusz filmowy – teoria i praktyka” (2017) oraz „Semiotyka twarzy” (2017), „Polska szkoła filmowa” (2018), „Short. Małe formy filmowe” (2019), „Narracja w filmie i ruchomych obrazach” (2019). Wieloletni ekspert Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Członek Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Koła Scenarzystów SFP, Polskiej Akademii Filmowej i Europejskiej Akademii Filmowej.

Prof. Paweł Kossecki – profesor nadzwyczajny na Wydziale Organizacji Sztuki Filmowej PWSFTViT im. L. Schillera w Łodzi, dr hab. w dyscyplinie finanse, doradca podatkowy, prezes zarządu Kossecki Tax Planning. W przeszłości pracował kilka lat dla amerykańskiego funduszu finansującego rozwój mediów w krajach rozwijających się, głównie Wspólnocie Niepodległych Państw, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej, gdzie zajmował się min. analizą i ewaluacją business planów, i sprawozdań finansowych, restrukturyzacjami przedsiębiorstw działających na rynkach przechodzących transformacje związane z działaniami wojennymi, transformacjami ustrojowymi oraz ostrymi kryzysami ekonomicznymi. Obecnie prowadzi wykłady na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego czy Szkole Głównej Handlowej.

Maciej Sytek - samorządowiec, manager, trener biznesu, społecznik. Znakomicie poruszający się w obszarze, funduszy europejskich, gospodarki jak i zdrowia. Inicjator takie projektów jak „Informatyzacja ochrony zdrowia w woj. wielkopolskim”, projektu unijnego małych kin społecznościowych „Kino za rogiem” (15 mln złotych w konkursie WRPO), twórca wizji rozwoju Wielkopolski Wschodniej w oparciu o nowy instrument unijny „Platforma dla regionów górniczych w procesie transformacji” , twórca projektu „Wielkopolska Dolina Energii”. Inicjator „Porozumienia na rzecz sprawiedliwej transformacji energetycznej Regionu Wielkopolski Wschodniej”.

Kuba Szada-Borzyszkowski - absolwent poznańskiego filmoznawstwa i Studium Realizacji Filmowej. Współtworzył materiały dla większości polskich telewizji. Autor zdjęć do filmów dokumentalnych i reportaży. Twórca teledysków zarówno uznanych artystów (Zalewski, Hey, Stańko, Kortez), jak i nieodkrytych talentów. Z kamerą i aparatem towarzyszył największym i najważniejszym wydarzeniom sportowym i kulturalnym. Kręcił i fotografował na 3 kontynentach, w kilkunastu krajach, w powietrzu i pod wodą. Prywatnie fan braci Coen, spaghetti westernów i Breaking bad.

Dr hab. Dominika Narożna - wykładowca na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Absolwenta tej uczelni, a zarazem Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej  im. Leona Schillera w Łodzi. Ukończyła również Master of Business Administration. W latach 2005-2010 jako dziennikarka i reportażystka współpracowała z TVP S.A. W okresie 2010-2017 pełniła funkcje rzecznika prasowego, a w latach 2011-2017 kierowała Biurem Prasowym UAM. Obecnie członek zarządu Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej (oddział Poznań), kierownik Studiów Podyplomowych z zakresu media relations, członek zarządu Fundacji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Zajmuje się produkcją audiowizualną oraz jest aktywna w obszarze muzyki.

Rekrutacja

Postępowanie kwalifikacyjne dla absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia.
Elementy postępowania kwalifikacyjnegoWymagane
minimum
Maks.
punktów
Waga
elementu
Maks.
wynik
1) rozmowa kwalifikacyjna1020120
Liczba punktów możliwa do uzyskania w postępowaniu kwalifikacyjnym20

Rozmowa kwalifikacyjna (w trybie online na początku września) z zakresu wiedzy o produkcji audiowizualnej. Wykaz zagadnień znajdziesz tutaj.

Zapisz się!

Dokumenty

Studenci kierunku PRODUKCJA AUDIOWIZUALNA będzie zobowiązani do wypełnienia i przekazana (w październiku) następujących dokumentów:
Oświadczenie o przetwarzaniu danychObowiązującyBiuro Obsługi Studentów
PDF
Pobierz PDF Oświadczenie o przetwarzaniu danych (663.9 KB)
Deklaracja uczestnictwaObowiązującyBiuro Obsługi Studentów
DOCX
Pobierz DOCX Deklaracja uczestnictwa (76.5 KB)